från mig till dig T.

Här kommer ett inlägg till dig angående kläder för löpning, utomhus vintertid.

När jag springer utomhus utgår jag alltid från vilka grader det upplevs vara. Alltså inte vilka grader det står på termometern utan det telefonen anger som "känns som". Från 0 och neråt till cirka 8-9 minus funkar det här för mig:
Vindjacka, löpartajts, underställ och väst. Underställsvantar och pannband.



När det är kallare än så har jag även underställsbyxor under löpartajtsen och en tunn fleece istället för västen.
Nyckelord: Håll vinden borta, bevara din egen värme och bort med fukten. Undvik bomullsmaterial.
(Crafts underställ är bra)

Enjoy.

Nu ska jag up på en promenad, ingen löpning idag för min höft och knä mår inte så bra tyvärr.

Kommentarer
Postat av: T

Tack för tipsen! Får nog satsa på att införskaffa lite nya löparkläder nästa höst helt enkelt för det är fasen skönt att löpa ute även om det är kallt. Då kanske du kan hjälpa mig :) (Just nu tillåter inte min ekonomi sådana utsvävningar. Dessutom hoppas jag att våren är här snart)

Trist med höft och knä. I know the feeling.

2012-02-18 @ 13:58:04
Postat av: jen

ja visst är det! Frisk luft och solsken gör mycket för kropp och själ. Helt annan grej mot för de där hemska löpbanden inomhus!

2012-02-18 @ 15:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback