rond 2

Nu sitter jag här med Världens huvudvärk. Bion igår var bra, efter den beslutade vi oss för att dricka vin på Albins balkong och tre timmar senare vandrade vi iväg till krogen. Lisa kom tydligen inte hem förrän 5-tiden och jag hamnade på en efterfest på en båt med ett par killar från Norrlands. haha.

Ikväll ska vi på Broöppningen och innan det ska vi äta räkor och dricka vin. Var längesen jag var ut tvådagars så det är fan i mej på tiden.

Have fun, I will.

Sensation

Nu är jag en av alla. HTC sensation blev det. Är väl helt ok antar jag. Köpte även en ny blus från Bondelid, den är jag mer nöjd med!
Ikväll ska jag, Lisa och Albin se Harry P på bio, ska bli nice. (Lisa har redan sett den men hon är ju största Harry P-nörden så hon ser den gärna igen). Biopopcornen i Härnösand är nog dom bästa, SF kan slänga sig i väggen i jämförelse med dom.
Ha det bra!

jag önskar att jag sa nej.

Idag gick min telefon sönder. Jag hatar att köpa såna saker, jag är inte intresserad av att lägga pengar på en telefon som jag egentlien inte vill ha.

Mot Härnösand.

Veckan på Malta var avkopplande med fina soldagar, God mat, alltså fisk och skaldjur samt vin på kvällarna. Malta var nog inte ett land jag skulle resa tillbaka till men jag är glad att jag har varit där.

Vi sitter i bilden på väg upp till Härnösand nu och det ska bli skönt att komma upp. Åter med vanliga rutiner (läs semesterrutiner) och träffa goda vänner, dricka vin och äta räkor. Såret i hjärtat är fortfarande öppet men det läker sakta och säkert. Allt tar tid och jag måste väl acceptera att jag måste ge det tid även om jag bara vill kasta bort hela hjärtat och skaffa ett nytt.

Nu ska jag fortsätta läsa boken jag håller på med, "Trappor till himlen". Vi hörs.

När fina medelhavsvågor blir till en mardröm

Igår var en lång och konstig dag. Den började med att vi tog bilen till Gozo, grannön som också tillhör Malta. Där möttes vi av en kärring på ett café som inte borde haft ett cafe kort sagt.

Senare åkte vi vidare till en strand där det blåste väldigt mycket och hade höga vågor. Rödflagg på stranden för att befolkningen inte skulle simma i vågorna. Vi badade aldrig där.
'
Ikväll är sista kvällen och vi ska åka till Valetta för att äta på den Restaurang som vi tidigare ätit på en gång. De har riktigt god mat och det kommer bli ett bra avslut på Maltaresan.

Update

Vårt internet tog slut och då tog inläggen också slut. Nu har vi köpt nytt igen!
De senaste två dagarna har vå haft en hyrbil, igår åkte vi till The Golden Bay. Lika fint som det låter kan jag lova.
Vattnet var ljuvligt klart och varmt.
Idag har vi haft paus från solandet för att jag har brända läppar, Jonas och mamma har brända magar. Hur tänkte Jonas med att skumpa runt på vattnet där solskyddsfaktorn försvinner? :) Vi har åkt runt nästan hela ön. (Den är alltså inte så stor).
Varit på museum "Malta at war" om andra världskriget och hur de gömde sig i berget.
Vi har också gått en hel del i solen. Dödligt varmt idag.

middag och dag två

Hola!
Middagen igår var ruggigt fin. Vi åt dagsfärsk fisk och skaldjur. Riktigt gott kan jag lova.
Idag har vi:
På förmiddagen gick vi runt i Valletta och kikade på stora hus och byggnader.
På eftermiddagen gick vi upp till takpoolen för att sola och bada.
Henrik är lika vit som handduken eftersom han kör på solfaktor 30.
Öl i poolen på taket!
Hörs!

Malta

Har hunnit med ett dygn på Malta. Idag har vi solat och badat. Imorron ska vi hitta en fin strand!
Här kommer ett litet bildregn!

Jag har bara bränt mig på ett ställe, precis vid bikinilinjen. I övrigt har jag skött mig bra med solskyddsfaktorn. Skönt! :)
Nu ska vi snart ut och äta lite middag. Vi sitter just nu på hotellrummet och dricker Sangria!
Vi hörs, ha det fint kram!

On the road.

Nu sitter vi i bilen på väg till flygplatsen! Kl.15.30 går vårt plan. Vi landar ikväll och då är tanken att vi ska hitta ett ställe att äta på!
Vet inte om det kommer finnas fungerande internet på hotellet. Återkommer nästa vecka isf.
Ha det fint!

Third time-No time.

Imorron är det måndag. Sista dagen på arbetet innan semestern. Ska.Bli.Så.Skönt.
Känns nästan overkligt. Var SÅ längesen jag var ledig, alltså helledig. Inget jobb. Inget extrajobb. Ingen telefon. Ingen mail. Ingen matte. Inga måsten. Bara Vara Ledig, och göra det Jag vill.
På tisdag åker vi till Malta: sol bad och vin. Kommer bli Kungligt!

Den här gången var jag stark. Jag sa nej. Nej, till dig och nej till att ännu en gång som slutar med ett ännu mer trasigt hjärta. Jag sa Nej till dig, och Ja till mig. Oss finns inte längre, så det behövde jag inte svara på. Det förstörde Du för fem månader sen utan att försöka laga det. Du har aldrig velat laga det du har förstört.
Du vill bara ha mer.

Actions.Speaks.Louder.Than.Words.

"Du kommer träffa någon som kommer att betyda mycket för dig."

Kom hem från Sthlm och Flips tidigare idag. Vi har ätit Tapas på Söder och druckit vin. Pratat om framtiden och dåtiden. Mest om framtiden.

Löprunda nyss. Så skönt! Har inte kunnat springa på två veckor. Dumma dumma trädamm.

Nu ska jag snart tvätta (för Malta!!) och sen städa lägenheten för den ser hemsk ut. Och räkna matte så klart.
Ikväll är det beach hos Madde. Kommer bli kanon!

Kognitionsvetare

Antagen!
Jenny Edin, blivande kog.vet-studerande!
Det var längesen jag kände sån här lycka! Nu vill jag bara att hösten kan börja så jag får ta tag i allt.

tisdag

Tänk, ytterligare en vecka har gått. Tisdag igen. Ibland känns det som att tiden står still. Eller att den står still för mig i alla fall. Jag tittar runt och ser människor rusa fram medan jag står still. Jag står och trampar och försöker förgäves lyfta och rusa iväg i takt med andra.

Jag tittade på lapparna idag. Mycket dumt. Väldigt dumt. Jag önskar att jag kunde bränna upp dom allihop, men det går liksom inte. Varje gång jag tänker tanken slutar jag andas för några sekunder och stoppar tillbaka dom långt inne i min bokhylla. Längst in där jag inte kan se dom. Där ingen kan se dom.

Jag och min vardag i bilder de senaste två dagarna:

lördag.

Imorron ev. måndag ska jag tillbaka till Uppsala. Inte sugen på det någonstans i min kropp. Skulle gärna stanna här till augusti. Eller ännu hellre, för alltid som det känns just nu. Är väl den där klassista, vill ha det man inte har. Uppsala blir bra också, spec eftersom fina T är där. Plus att det är fullt upp tills Malta.

Idag har jag räknat matte, snart ska jag iväg med Lisa till Birsta för lite shopping. Var ett tag sen nu.

Beyonce är en av världens finaste kvinnor. I den här videon är hon så fin. Videon är också fin.

Bakslag.

måndag.

Idag har jag en sån där måndag som man önskar vore över innan den började.
Började tidigt idag, för tidigt. Lite sömn, ont i hals, förkyld och början på hosta. Frös hela dagen på jobbet.
Ja, get the picture.
Finns inget att säga förutom att jag är trött i hjärta, själ och kropp. Imorron borde bli bättre.

Söndag

Fest igår. Hej och hå sliten som få. Nu ska jag ut och rensa i morfars jordgubbsland.

I'm so through with it. You don't deserve my tears.

Lördag, dagen har flugit iväg. Snart ska jag cykla iväg till Jossa ta ett glas vin och bara njuta av allt som finns i mitt liv. Jag börjar hitta mig själv igen. Jag vet inte riktigt vart jag har varit de senaste fem månaderna, det enda jag vet är att jag aldrig mer ska vara där igen. Aldrig i hela mitt liv.

För första gången på fem månader börjar mitt magont äntligen försvinna och ersättas av en positiv känsla i magen. Härifrån kommer allt ordna sig. Jag kommer se till att det gör det.

Ha en fin kväll! Kram.

H som i helg.

Idag har varit Så bra!

Jag har varit på Norrlands Trä och läst matte, gick riktigt bra!
Bjuder på ett bildregn av mig själv.

Har precis lagat mat till resten av familjen, sen ska vi ut till skogen för min morbror fyller 48 år.