fyra.dagar.kvar

Andra halvlek

Härliga semestermåndag. Andra halvlek startar idag och mina planer för dagen är få. Ingen sommarsol idag men det gör absolut ingenting för jag ska ut och springa och då passar molnen väldigt bra. Helgen var fin och jag känner mig full av energi!

vattenskidor i solumshamn

på fina sommarkvällar åker vi vattenskidor ute i solumshamn och sist så fotade Daniels flickvän Linn oss när vi åkte:

Pappa åkte trixskidor, snurra och greja. Vi andra körde på en skida.

Kanske inte den mest attraktiva bild på mig direkt men det var den enda in acton som fanns :) Bjuder på den.

Ikväll ska jag och några gamla vänner ha räkafton ute hos pappa i hans hus. Kubb, volleyboll och eventuellt lite bad. Ha det fint i sommarvärmen!

En helt vanlig kväll

Idag fick jag bestämma maten och då blev det klassisk svensk mat ala Edin. Köttbullar med potatis, broccoli och lingon direkt från frysen.

Det var jag mamma och Daniel som kockade i köket idag. Paus från grillandet. Daniel pausade och busade med Bruce, Pers fina vovve.

Vi rullade och rullade alla bullar...Lingonen blev sylt.

Hur gott som helst! Den här rätten åt vi ofta när vi var små.

Sen drog jag iväg med bilen för att träffa Lisa. I Härnösand stannar vi inte för tågen, här stannar vi för segelbåtar som ska förbi. K.U.S.T.E.N.

Vi fikade på ett urmysigt café/restaurang med ekostil. Riktigt mysigt och dit ska vi imorron igen för att äta lunch!

Avslutade kvällen med en promenad och headset i så jag kunde prata med maddos en längre sväng.

Nu sängen. God natt!

coming home

Nu är det semester för mig. Jag firade in det med sushimiddag tillsammans med Madde och Erica, sen mötte vi upp några fler tjejor och dansade ett par danssteg på bryggan innan det blev en tidig kväll i sängen. Lördagen spenderade jag med att packa för kl.13 skulle tåget till Härnösand gå.

På kvällen sen hade vi klassåterträff och det var faktiskt riktigt kul. "vad gör du nu för tiden?" var väl standardfrågan haha.

Dagarna spenderar jag i Solum och på gulsparv hos mamma. Där mellan träffar jag vänner!

Sämre kan man ha det!

Kajaktorsdag

Igår var jag och min kollega Linnea iväg och paddlade kajak i fina Sunnersta. Väldigt roligt, en aktivitet helt i min stil. Nära naturen och vattnet (utan vågor och strömmar) samt att vara fysiskt aktiv. Kan ju inte bli bättre än så!

Nu räknar jag ner, snart S.E.M.E.S.T.E.R i fyra heeeela veckor!

One day in Montserrat

Idag längtar jag konstigt nog till vintern, fjällen och nysnö. Att stå längst upp, titta ner och veta att; Dagen är min.

Utgång

Igår var det som sagt utgång, innan det var vi hemma hos mig, åt sushi, drack vin och praaaatade. Sen drog vi iväg till v-dala. Kanske den roligaste utgången på länge! (Matchande tjejor!) När solen började gå upp och v-dala stängde åkte vi iväg till Årsta och spelade vattenpolo. Väldigt roligt.