Il Forno

Igår kom mamma och Per förbi Uppsala för att äta middag med mig. Kom hem från deras Hotell för en timme sedan för jag kilade ner dit och åt hotellfrukost tillsammans med dom innan de rullade vidare mot Borås. Hotellfrukost är kanske det bästa som finns.

Vi startade kvällen med en fördrink hemma hos mig, Skumpa som sig bör med finbesök. Min bror brukar ju bjuda på det när vi hälsar på honom och det är ju ett fint sätt att börja kvällen på. Fina traditioner är till för att hållas.







Vår servitör var så ambitiös. Vi hade en del frågor om vin och mat så han gav en fin lektion i hur sträva/fruktiga viner fungerar ihop med de olika rätterna de hade på menyn. Vi fick också smaka skillnaden mellan de två vinerna vi valde mellan. DET kallar jag bra service. Eftersom det inte var löningshelg så var det inte fullsatt på Restaurangen, så vi blev också bjudna på "efter maten" dryck med smak av citrus som också var god. Vi kom tidigt och gick sist. Trevlig kväll helt enkelt. Lite smått berusade vandrade vi sedan hemåt genom Uppsalas kullerstensgator.

Idag är det läsning och löpning på schemat. En vanlig lördag alltså. Ikväll ska jag till Maddos och se film.
Hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback