drömvärld

"Akta dig. Försvinn inte i din drömvärld och gör om den till din verklighet". Goda råd som är svåra att följa.

Jag läste tidigare en text om drömvärlden, den där världen vi försvinner till för att glömma såren från verkligheten. Det är så lätt att öppna och kliva in. Jag får ofta små triggers som gör att jag försvinner iväg. Det kan vara när som helst. Enhetsmöte, någon som nämner ett speciellt ord. Sen är jag borta. Jag är borta flera minuter.


Ofta åker jag tillbaka i tiden. Annars åker jag till en framtid som inte existerar, en framtid som jag sedan länge försökt lämna bakom mig. Ofta är det morgon, jag har en famn runt mig. En famn som vaknar och drar mig nära intill. Ger mig en puss på axeln. Jag ligger helt stilla. Sedan vänder jag mig om och möter en fin mörk blick. Sen tar det stopp. Jag springer ut till verkligheten. Men jag tittar in igen, ofta. Spolar tillbaka och spelar upp scenen igen.

Kommentarer
Postat av: Terese

Jag vet vilken text du läst haha

Jadu Jempa, den där drömvärlden är bra mycket enklare än den ibland så bistra verkligheten.

Postat av: Terese

På tal om fina texter (vet att du läst den där på Fornis blogg haha).

Det här är riktigt bra skrivet och himla tänkvärt tycker jag:

http://blondinbella.se/lasarfraga-61/#Kommentera



En av de bloggar jag läser dagligen hade länkat till det inlägget.



Drömvärlden är fan så mkt enklare än den ibland så bistra verkligheten du Jempa. Så länge man klarar hålla ordning på vad som är önskedröm och vad som är verklighet.

2011-06-07 @ 23:11:19
URL: http://teresealex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback