att räcka till med tiden. att vara nöjd.

Jäsp vad jag är trött, ibland (just nu) har jag såna där perioder då jag vaknar vid fyra, med ångest. Skolångest så jag inte kan sova. Önskar att jag kunde acceptera "good enough". Alltså att jag kan vara stolt över mig själv att jag klarar alla kurserna och det är bra med g, jag behöver inte prestera mer än så. Jag skriver väl ut de här orden i det här sociala mediet för att jag själv ska förstå och fatta ett klokt beslut om att det duger.

Jag har alltid haft höga krav på mig själv, både med vänner, andra relationer och på arbetet (ja, jag började arbeta skift när jag var 14 så jag har gjort det nästan hela mitt liv). Ibland måste man påminna sig själv om att det man presterar faktiskt duger till. Även om det inte känns så alla dagar.

Nu ska jag starta diskmaskinen(tack och lov för den), lägga mig i sängen och läsa klart en artikel. Imorron har vi verksamhetsdag, om HBT. Eller som min kollega trodde, kbt för det vore mer logiskt. :)

Imorron kväll ska jag umgås med fina vänner i fina klänningar. Skåla in helgen och faktiskt njuta av allt som kallas vardag och mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Betygen betyder ingenting för hur det går för en sen. Bara om man ska söka in till någon väldigt speciell universitetsutbildning men det går också alltid att fixa på andra sätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback