Autumn '11

Ibland räcker det att citera. Det finns människor som vet, och har upplevt precis det man själv har upplevt.
Ibland räcker det så.

"Men hur ska jag någonsin kunna uppskatta så enkla tillfällen som en söndagsmiddag med mina vänner eller ett sms från min mamma eller en blick från någon om jag inte har varit så ledsen. Hur ska jag då kunna finna så mycket lycka i allt det andra om jag inte har upplevt något som verkligen, alltså verkligen rört om mig. Skadat mig. Man måste ha velat dö någon gång om man ska kunna älska livet. Jag är glad att jag mått som jag gjort för annars hade jag aldrig uppskattat tillfällen och människor så mycket som jag gör. Jag hade aldrig älskat att gå till mitt jobb varje morgon om det inte vore för att jag tidigare inte haft ett jobb att gå till. Jag hade aldrig uppskattat att skratta hjärtligt om det inte vore för att jag gråtit hjärtligt. Jag hade aldrig uppskattat när någon är fin mot mig om jag aldrig upplevt tillfällen där någon inte varit det."




Text: devote.se/forni

Kommentarer
Postat av: Jennie

Michaela Forni kan verkligen det här med texter.

Postat av: essays

Jag älskar hyrbilar, särskilt när jag får BMW eller Volvo som luktar ny. Tänk så ytlig man kan vara ibland. Men tänk så härligt när gasen reagerar och svängradien är ljuvlig. Ds.

2011-10-17 @ 19:18:37
URL: http://essayshelp.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback