fredag.

Ikväll blev en lugn hemmakväll med let's dance och glass med hallon. Antar att det blir lite mer av sånt när jag flyttar ner till Uppsala första tiden haha!

Jag ska ju som många numera vet börja jobba på Habilitering och hälpmedel i Uppsala, med delad tjänst i Östhammar. Det är en tills vidare tjänst och det känns jättebra att äntligen ha ett jobb! Ute i Östhammar kommer jag dela kontor med två sjukgymnaster och inne i Uppsala delar jag rum med andra arbetsterapeuter. Lönen är jag helt nöjd med även om Tess brädade mej på den biten!

Vi har flex-system som verkar jättebra så jag kommer ha möjlighet att ta ut lediga dagar och jobba över andra ganska fritt. Inga scrubs heller vilket jag tycker är jätteskönt!

Det enda som känns lite jobbigt just nu är boendet. Jag har ett andrahands boende på g men jag vill ha nåt eget, men det verkar helt omöjligt att få om man inte ska köpa en lägenhet vilket jag inte vill göra förrän jag vet om jag trivs med staden och jobbet. Time will tell.

Kommentarer
Postat av: tess

ja det där med boende är fan ingen lek du! Vi har också sånt där flexsystem kallas visst årsarbetstid eller hur det nu var. Låter bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback